5 Ekim 2009 Pazartesi

3 Yaş sendromu mu bu! Öyleyse İMDATTTTT


Başlıktanda anlaşılacağı gibi bu aralar feryatlardayım.:(

Anıl yemek yemez,Anıl uyumaz,Anıl söz dinlemez tam bir yaramaz oldu benim küçük kuzum.Beni delirecek valla bu aralar.gecenin bir körü Yan odandan gelen bir ses"Anneciğim bir aslan gördüm" haydi git yanına önce sarıl sonra anlat aslan ormanda yaşar sen kötü bir rüya görmüşsün ama bak annen de babamda yanında korkma demeler.sonra anılın ısrarları "yok annesi ben oyuncak aslanımdan korktum! hımımmmmm peki o zaman tüm peluş oyuncaklarını kaldıralım şimdilik.ama bak adı üstünde oyuncak bunlar değil mi anneciğim evet!
-şimdi korkuyormusun?
-Hayır
-peki, iyi geceler...
-aradan biraz zaman geçer
---------------------------
-Anneciğim!
-efendiiiimmmm!!!! artık sinirlenmeye başlıyorum tabiii biliyorum asıl derdini çünkü! yanımızda yatmak istiyor ama ben yılmayacağım!!!
-Anneciğim şimdide bir kaplan gördüm!!!
- Sabırla demin anlatıklarımı tekrar ediyorum.
-ama anıl yılmıyor! 4.kez anneciğim dediğinde artık ben yorgunluktan mahvolmuş bir şekilde yatağıma geri dönmek isterken anıl sesleniyor....çişim geldiiiiii yada süttttt ayyy çıldırıcam ama:)))))

şaka bir yana arkadaşlar benim afacanımın kimi geceler bize yaşattıkları bunlar.Yemek problemine gelince bizi tanıyan arkadaşlar şaşıracaklar çünkü anılın hiç bir zaman yemekle arası kötü olmamıştır.ama şu 1 haftadır meyvenin dışında ağzına bir şey sürmüyor hasta desem o da değil! ya dönemsel ya büyümenin vermiş olduğu bir durum.biraz meraktayım açıkçası.hayatında herhangi köklü bir değişiklikte yok! kafam bu aralar buna epey takıldı.Bir önerisi olan varmı acaba????


Onun dışında yuvada mutlu evde sürekli oyun istiyor.halbuki yuvadan yorgun geldiği halde.Bu aralar favori oyunumuz korsancılık bir ara resim yüklerim.ama yuvadaki son fotosunu koymak istedim.Ne kadar da mutlu............

14 yorum:

İkiz Dünyası dedi ki...

Tubacığım çocuğunu yuvaya başlatan birçok anneden aynı şikayetleri duyuyorum acaba yaşla mı ilgili yoksa gün içinde birlikte olamamanın kaprisi mi yansıyor bizlere. Biz de başladık bakalım ben de yaşayacak mıyım aynı şeyleri.
Kolay gelsin sana.

Unknown dedi ki...

Teşekkürler özlemciğim,

Hele seni hiç düşünemiyorum canım iki tane oldukları için zaman zaman seninle konuşuruz ya belki biz çok onlarla kafa dengi olup çok oyun oynadığımız için böyle kapris yapıyorlar.çünkü anılın en iyi arkadaşı hala benim ve en iyi oyun kuran ve oynayan! Anıl öyle söylüyor:)

İkilemde kalmama sebep okuduğum kitaplar canım.bazısında bu durumun yaşla ilgili olabileceği yazıyor.Bazılarındaysa aynen dediğin gibi.KAPRİS artık bir şekilde aşıcaz inşallah.

Sen ne yaptın,nereye verdin? içine sindimi? bir ara konuşalım ve hatta buluşalım.uzun zaman oldu...

Primarima dedi ki...

Valla her yaşın ayrı bir güzelliği var sözunu ben artık değiştirdim her yaşın ayrı bir zorluğu var hatta sendromu var...kolay gelsin aynı seylerı yasıyoruz bızde.

Adsız dedi ki...

merhaba 3 yaşında bir oğlum var. sizin küçük adamla aynı davranışları sergiliyor.bir de iki aylık bebeğim var ve aynen sizin gibi oğlumdaki değişikliklerle çıldırma noktasına geliyoruz bazen. fikir almak için internte girdiğimde sizinle karşılaştım. ben oğlumu kreşe göndermiyorum daha.eylülde başlayacak ama davranışlarında belirgin değişim var bunun yaşla ilgili olduğunu düşünüyorum ben de.ama ne yapacağımı bilmiyorum bir yıl böyle nasıl geçer

inatçı dedi ki...

3 yaşında bir kızım var ama bana sinir krizleri geçirtiyor.bizimkisi fazla inat beni ve babasını asla dinlemiyor ne söylersek tersini yapıyor kendimi dinletemiyoryum ve istediği şeyi yaptırana kadar ağlıyor bende sabır denemesi yapıyor arkadaşlar bana yardımcı olun sizinkilerdede varmı inat olayı sadece benim kızımdamı çözemedim ben 3 yaş sendromumu yaşıyoruz.

Unknown dedi ki...

Merhaba, 3 yaşını doldurdu kızım aynı sıkıntılar bizde de var.Bende bu konuda internette araştırma yaparken rastladım size.3 yaş sendromu bu olsa gerek,İnatlaşma,uyumak istememe,dediği olmadığında ağlama,herşeye ağlama,söz dinlememe,sinirlilik hali,herşeye hayır deme.Üstüne değiştirmemiz bile olay.Yemek yedirme zaten ayrı bir olay.Herşeyi şaştı. Bir de anane ,babane baktığından,bu çocuk değişmiş,şımarmış böyle değildi yorumları çıldırtıyor, zor bir dönem.

Unknown dedi ki...

öncelikle merhaba,
bir müddet üstüne gitmeyin kuralarınızı iyi belirleyin ve asla bundan ödün vermeyin!ağlamak en büyük silahları bırakın dakikalarca ağlasın hiç birşeycik olmaz.biz bu durumu atlattık sayılır düzeninden asla ödün vermedim kurallarımızı birlikte belirledik şimdilik iyiyiz umarım sizde atlatırsınız...

yorgun dedi ki...

Merhaba, benim oğlum da 3 yaşını bitirmek üzere.Yukarıda sayılanları biz de aynen yaşıyoruz. Daha önce 2 yaş döneminde de aynı şeyleri yaşamıştık. Zamanla kendiliğinden düzeldi.Oğlum bu sene kreşe başladı. Ve bize aynı şeyleri hatta daha beter şekilde yaşatmaya başladı. Aslında kreşe, öğretmenlerine ve arkadaşlarına alıştığını görüyoruz. Ama ne olursa olsun ben bunun bir tepki olduğunu düşünüyorum.Evet geçecek ama geçene kadar da gerçekten ömrümüzü tüketecekler. Ben de birçok anne gibi bu zor dönemden dolayı 2. çocuktan vazgeçtim. Bakalım bir de ilerde kardeş diye tutturacaklar..

Adsız dedi ki...

merhaba benim azra adında 3 yaşını doldurmuş bir kızım var 1 aydır beni dinlemiyor inatçılık yapar oldu birde üstüne hava soğuk olsa bile birşey ve ayagına çorap giyinmek istemiyor giyindirdiğimizde 1 2dakika sonra çıkartıyor lütfen bana yardım edin bu konunun üstüne düşmelimiyim yokse gaçer diyemi beklemeliyim malum havalarda soğuk hep hasta olu yor teşekkürler.....

Unknown dedi ki...

merhba azranın annesi,
Öncelikle kolaylıklar diliyorum:) çünkü bu 3 yaş sendromu denilen kriz gerçekten en zor dönem gibi geliyor bana öyle ki 2 yaş sendromunu arar oluyorsunuz.size öncelikle dr harvey karp'ın"mahallenin en mutlu yumurcağı"kitabını şiddetle öneririm.çocukla iyi bir iletişim kurma yolunu çok iyi bir yöntemle öğretiyor.mutlaka okuyun! ama bir kaç öneri isteyecek olursanız da mümkün olduğunca yapma demeyin.inanın siz yapMA dedikçe o yapacaktır.çünkü artık o da var ve benliğini buram buram yaşamak ve yaşatmak istiyor.kızınızla süreli kısa cümller kurarark konuşmaya özen gösterin.ona neden-sonuç ilişkisini öğretin bunu neden yaptığını sorun çünkü lerle başlayan cümleler kurmasını sağlayın.çoraba gelincede muhtemeln siz çıkarmaması konusunda diretiyorsunuz.bırakın çıkarsın hasta olduğunda da senin tercihindi hasta olmak deyin mesela hasta olmayı mı yoksa sağlıklı olmayı mı tercih ettiğini sorun mutlaka söyleyecektir.biraz deneme yanılmayla atlatırsınız bu durumu meraklanmayın.ama başta söylediğim gibi kitabı mutlaka edinin.

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar zeynep ben.3 buçuk yaşındaki oğlum hala kreşe gitmek istemiyor.her gün ağlıyor.sizce ne yapmalıyım tekrar bakıcımı ....çok kötüyüz bu aralar ya napıcam...:(

Unknown dedi ki...

zeynepçiğim doğum günü ne zaman? doğum gününde çocuklar büyür desen d.gününden sonra yuvaya gitmek zorundasın gibi birşeyler söylesen tepkisi ne olacak bakalım?

Adsız dedi ki...

iclal son 1 haftadır hiç söz dinlemiyor. inatlaşma başladı. çok saçma ve gereksiz birşey bile olsa onu yapmakta diretiyor. saatlerce ağlıyor. artık dayanamıyor dediğini yapmak zorunda kalıyorum. yemek konusu ise tam bir facia her lokmayı 10 dakika çiğniyor. yaklaşık bir buçuk saatte karnını doyurabiliyorum. önceleri sakin bir çocukken şimdi çok sinirli. sinirini nesnelerden çıkarıyor. herşeyi kırıp döküyor. birşeyi yapma dememe rağmen gözümün içine bakarak yapıyor. sinirden deliye dönüyorum sabır göstermek gerçekten çok zor. dediğini yapma konusunda kararsız kalıyorum. yapmassam saatlerce ağlıyor. yaparsam da ağlayarak dediğini yaptırabildiği düşüncesine kapılmasını istemiyorum. şaşkınım bu 3 yaş sendromu mu acaba ne kadar sürer ve ona nasıl davranmalıyım

Adsız dedi ki...

merhaba benim 3 yaşında kızım var çok fazla inat yok demekten anlamıyor bir yere gittiğimde beni top gibi oradan oraya oturtuyo kalkmasam ortalığı yıkıyo bir saçını toplamak bile saatlerimi alıyo sinir krizleri geçiriyo ne yapmalıyım lütfen yardım edin bir kaç kere dayanamayıp dayak attım artık çileden çıktım lütfen bana yardım edin böyle olsun istemiyorum